Heb jij ook een schriftje of notitie app vol met ideeën om ooit nog eens iets mee te doen?
Content om over te schrijven, producten om te verkopen, landen waar je nog eens heen zou willen. Mijn telefoon zit er bomvol mee.
Toen ik er net doorheen scrolde, op zoek naar een specifiek idee, kwam ik een notitie tegen met ‘weetjes over mij.’ Je hebt vast wel eens die posts op instagram voorbij zien komen waarin mensen allemaal leuke gekke feitjes over zichzelf delen.
Op het eind vragen ze dan vaak: ‘deel ook een (gek) feitje over jezelf!’
En echt, ik zou heel graag willen, maar op dat moment ben ik altijd hélemaal blanco. De feitjes waar zij mee komen zijn zo leuk en pakkend, ik voel me spontaan een saaie trien, haha! Terwijl ik uit betrouwbare bronnen (mijn zusje) heb vernomen dat ik óók heel veel maffe eigenschappen heb.
Dus.
De notitie ‘weetjes over mij’ was geboren, en heb ik de afgelopen maanden zo nu en dan aangevuld als ik iets deed waarvan iemand anders zei: ‘HUH? Hoezo doe je dát?’
En ik ga er nu eentje met je delen die niemand anders weet dan mijn vriend. De lieverd die me een beetje heeft uitgelachen toen hij meekeek in mijn Netflix account.
Komt-ie.
Als je inlogt op mijn netflix…
Dan zie je allemaal films en series waarvan ik de eerste 10 minuten heb gezien.
Vond ik niks geks aan.
Mijn vriend wel.
“Kijk jij geen trailers ofzo?”
Ehhh. Haha. Nope.
Ik zet een film of serie aan als de afbeelding en samenvatting me aanspreken of als het me is aangeraden door iemand, en dan ga ik gewoon kijken.
De helft van de tijd denk ik na 10 minuten alweer, ‘laat maar zitten.’
Bij andere helft ben ik hooked. Vind ik het fantastisch. Wil ik alles het liefst in één ruk uitkijken.
En zo gaat dat ook met veel dingen in mijn business. Ik denk heus wel slim en strategisch na, maar heel veel dingen doe ik ook gewoon maar. Omdat ik heb gehoord dat het werkt, of slim is, of leuk is.
Dat betekent dat er een héle hoop onafgemaakte projecten liggen, dingen waarbij ik na 10 minuten (oké, meestal iets meer) toch dacht: ‘nah. Dit is ‘m niet.’
Maar dat betekent óók dat ik bij een héle hoop dingen binnen 10 minuten hooked was en in één stuk ben doorgedenderd. En zo in korte tijd hele grote resultaten heb weten te realiseren.
Ik heb er een hekel aan om een kwartier lang trailers te kijken van allerlei verschillende films en series voordat ik iets kan gaan kijken. Laat mij maar gewoon lekker beginnen en écht ervaren. En zo ook op werkgebied.
Niet te lang wikken en wegen, niet te lang in de twijfel modus.
Ja, ik heb een notitie app vol ideeën en plannen, want je kan nou eenmaal niet alles tegelijkertijd 😉 maar als ik voel dat iets echt te gek is, dan gá ik er ook voor.
Dus, groeitip van deze mail: niet te lang nadenken en over-analyseren. Dat ene idee wat je nu in je hoofd hebt? Voor je marketing, je aanbod, iets anders in je business? Ga het gewoon doen. Geef het die ’10 minuten.’ Kijk wat het je oplevert.