Ontdek jouw x-factor: workshop

Het is met alle concurrentie en een overload aan online content belangrijker dan ooit om duidelijk te maken waarom klanten voor jou zouden moeten kiezen. Maar hoe doe je dat als je nog niet lekker onder woorden krijgt wat jou anders (misschien zelfs: beter) maakt dan anderen?

Vind jij het lastig om deze vragen concreet te beantwoorden?

1 | Wat maakt mij nou anders dan anderen?

2 | Waarom zouden mensen voor mij moeten kiezen, en niet voor mijn concurrent?

3 | En hoe maak ik dát duidelijk in mijn marketing?

Dan is de workshop Ontdek jouw x-factor voor jou. De ‘x’ staat symbool voor het onbekende: dat waar je zelf de vinger niet op krijgt, hoe hard je je best ook doet. Wat ‘heb’ jij waardoor mensen je vertrouwen, leuk vinden, met je willen werken? Dát gaan we tijdens de workshop scherp onder woorden brengen, zodat je dit heel bewust en slim kan inzetten in je marketing en verkoopgesprekken. Geen trucjes of manipulatie – gewoon weten wat je doet en lekker jezelf zijn.

‘Wat maakt jou anders dan anderen, waarom zou ik voor jou kiezen?’

Wat een rotvragen. Dat vond ik in ieder geval, toen ik ze eind 2020 voor de zoveelste keer kreeg voorgeschoteld. Ik was 3 jaar bezig, draaide €130.000 omzet en had geen idee wat ik moest zeggen. Aan de buitenkant leek het mooi, het wás ook mooi, maar ik was vooral zoekende. In een markt die uitpuilt van de businesscoaches had ik geen idee waarom mijn klanten eigenlijk voor mij kozen en hoe ik dat duidelijk kon maken aan potentiële toekomstige klanten. Daardoor voelde ik me alles behalve succesvol en zelfverzekerd.

Het werd de jaren daarna mijn grootste focus om daar wél antwoorden op te vinden, en ook: om mijn klanten daarbij te helpen.

Want de persoon die je bent, de visie die jij hebt op je vakgebied, de manier waarop jíj je klanten verder helpt, hoe mensen zich bij je voelen, wat je uitstraalt, dat wat jou tot jezelf maakt, en natuurlijk je vermogen om ervoor te zorgen dat potentiële klanten dit over jou te weten komen – dát is wat bepalend is voor jouw resultaten.

Na deze workshop...

Het is genoeg om 'gewoon jezelf' te zijn. Tijdens de workshop leer je hoe jíj dit voor je laat werken.

Praktische info:

Wanneer: vrijdag 2 februari, 13:30-17:30
Locatie: Den Haag, de exacte locatie krijg je via de mail. Het is een kwartiertje lopen vanaf Centraal Station en er is een parkeerplaats op 5 minuten loopafstand.
Investering: 95,- excl btw

Businesscoaches genoeg. Waarom zou je dit met mij aangaan?

Stephanie Arens
Instagram expert

“Ik voel me heel vertrouwd bij jou. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik alles tegen je kan zeggen en me heel kwetsbaar kan opstellen, en ik ben niet het type dat dat makkelijk doet bij mensen. Maar dat gevoel heb ik bij jou wel heel sterk. Dat ik echt mezelf mag zijn. Dat lukt jou ook tijdens de groepstrainingen: ook al ken je elkaar nog niet, je zit binnen no time in een hele veilige bubbel samen.”

Ik ben niet zomaar de zoveelste businesscoach. Wat mij onderscheidt, is mijn mensenkennis. Klinkt simpel hè? Toch is het voor zo’n 80% van mijn klanten de reden om voor mij te kiezen. Jezelf onderscheiden hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Het gaat erom dat je ervoor durft te staan wat jou bijzonder maakt, hoe normaal je het zelf ook vindt.

Die mensenkennis, dat is absoluut iets wat er altijd al ‘in’ zat bij bij. Ik was altijd al die vriendin met wie je de diepgaande en complexe gesprekken voert. Zo’n natuurlijke skill heeft potentie om nog veel meer te worden, en dat proces ben ik aangegaan door Humanistiek te studeren. Een 6 jarige studie waarin zingeving en betekenisgeving centraal staan en het rooster vol stond met vakken als psychologie, filosofie, sociologie, existentiële gespreksvoering en mensgerichte organisatiewetenschappen.

Ik ben getraind in de kunst van het luisteren: horen wat jij wél zegt maar waarvan je niet doorhebt hoe bijzonder het is, en horen wat jij níet zegt en welk stukje inzicht en kennis nog ontbreekt. Ik weet als geen ander hoe je naar boven krijgt waar het jou écht om gaat, in je hart. Klinkt cliché, maar dat is wel waar de mooiste dingen ontstaan. In je hart en in je tenen 😉 Ik zie precies waar jouw vlammetje van aangaat, en dankzij mijn 6+ jaar als businesscoach weet ik exact hoe je dit inzet op een manier waar je resultaten mee haalt. Ik breng jou tot de inzichten waarmee je je bedrijf laat groeien.

Misschien vraag je je dit nog af:

Een stuk of 8-12. Genoeg voor een leuke groep, maar niet teveel, zodat ik voor iedereen persoonlijke aandacht heb.

Kennisondernemers die geen product, maar ‘zichzelf’ moeten zien te verkopen. Ondernemers voor wie hun personal brand hun grootste troef zou moeten zijn om zich te onderscheiden van concurrenten, maar die precies dáár nog zoekende in zijn.

Daar kan ik natuurlijk eigenlijk geen zinnig woord over zeggen, het verschilt zó per ondernemer en wat je concreet doet met de inzichten die je opdoet. Wat ik geloof, zelf heb ervaren en ook bij mijn huidige klanten zie: weten wat jou onderscheidt, waarom mensen bij jou moeten zijn en dit zo zelfverzekerd kunnen communiceren werkt als honing. Dit is echt de reden waardoor mensen voor jou kiezen in plaats van de andere tig opties die ze hebben. En dat zal je terugzien op je bankrekening.

Ja! Met een onbekende studie als Humanistiek op zak weet ik als geen ander hoe lastig dit kan zijn. Ik had jarenlang geen idee hoe ik in hemelsnaam zo’n vage, abstracte studie ‘in de markt’ kon zetten en mensen kon laten begrijpen wat mijn toegevoegde waarde is dankzij die achtergrond. Deze workshop gaat niet om het vinden van een bijzondere niche, het gaat erom dat je nog veel duidelijker kan maken wat jij doet, wat mensen daaraan hebben en waarom ze specifiek voor jou zouden moeten kiezen.

Zeker weten! Ik ben businesscoach, en jij weet vast ook hoeveel er dáár wel niet van zijn 😉 dus ik weet uit eigen ervaring hoe het is om een plekje te moeten veroveren in een populair en propvol vak, en help jou daar ook graag bij.

Stuur me even een mailtje op karlijnkwint@vogelvrijondernemen.nl, dan mail ik je zo snel mogelijk terug!

Deze workshop gaat echt om jou als persoon. Niet je sales skills, niet je strategie of je aanbod, het gaat om jou. Vanuit dáár bepalen we je marketingplan, en zullen je sales en strategieën als vanzelf (nog meer) gaan stromen.

Want op deze manier word je onweerstaanbaar voor de allerleukste klanten.

Dit wil je niet missen.

Zien we elkaar 2 februari?