Ik weet hoe het is om vol ongeloof naar je agenda en bankrekening te kijken omdat de klanten maar blíjven binnenstromen zonder dat je het gevoel hebt dat je echt iets bijzonders doet. Ik weet ook hoe frustrerend het is als dat je nog niet lukt, én ik weet hoe het voelt als je had – maar weer kwijtraakt.
Want dat is wat mij twee jaar geleden overkwam.
De (fantastische) methode die ik je in deze online cursus ga leren, die gebruikte ik al jaren zonder het heel bewust door te hebben. Daardoor had ik het ook maar half door toen ik ‘m losliet.
Dat deed ik niet eens expres: ik werd meegesleept in een gigantisch project waar ik onwijs enthousiast over was. Ik richtte me een paar maanden op iets anders, liet mijn gezicht amper zien en maakte me er niet druk om.
Tot de gevolgen ervan niet meer te ontkennen waren.
Mijn omzet ging elke maand harder achteruit, en mijn nieuwe plan ving me niet op. Integendeel: de resultaten waren ronduit teleurstellend. Misschien lagen mijn verwachtingen ook wel te hoog, maar dat maakt het niet minder pijnlijk.
En mijn simpele strategie die me al die jaren zo had gediend, die me tot ver over de ton had geholpen, die had ik compleet verwaarloost.
Dat was voor mij het moment om mijn succesvolle aanpak van voorheen eens goed onder de loep te nemen. Ik keek terug naar de afgelopen jaren en vogelde uit hoe het nou eigenlijk kwam dat ik al die tijd zó makkelijk klanten binnenhaalde.